Hazır yemek, kısmen pişirilmiş ve havası alınarak el değmeden paketlenmiş olarak sunulan, ve tüketmeden önce ısıtılarak ya da biraz pişirilerek tüketilen ürünlerdir.
Hazır yemek sektörüne geniş bir persfektiften baktığımızda; işletmeler için hızlı hizmet, kaliteli ve ekonomik çıktı, müşteri taleplerine göre yön çizilen, lojistik unsurlarının da önemli olduğu bir bütün olarak ele alınabilir. Aynı zamanda işletmeler açısından hizmet verdiği bölge içerisinde stratejik üstünlüğü sağlamak da önemlidir.
Dünyada olduğu gibi ülkemizde de sanayileşmenin büyümesi ile doğru orantılı olarak büyüyen bir sektör halini alan hazır yemek sektörü, özellikle son 15 yılda askeri kışlalar, hastaneler, okullar ve özel sektör tarafından hizmet alımı önem kazanmaya başlamıştır. Türkiye'de 4 binden fazla catering firması ve buna bağlı olarak hazır yemek sektörü 400 binden fazla kişiye istihdam sağlamaktadır. Ülke ekonomisi açısından bakıldığında ise, 10 milyar dolarlık bir işlem hacmine sahiptir.
Otomotivden tekstile, kamu kurumlarından eğitim kurumlarına kadar çok geniş bir yelpazede yemek taleplerini karşılamaya gayret etmektedir.
Tabi direkt olarak insana hizmet sunan bütün sektörlerde risk olduğu gibi, hazır yemek sektöründe risk çok daha fazladır. Çünkü hata yapma şansı yoktur.
Yemek haricinde başka bir ürün üretip satışa sunduğunuzda, eğer arızalı ise rahatlıkla geri toplayabilme şansınız varken, hazır yemek sektöründe bu mümkün değildir. En ufak bir yanlış, tüketiciyi ölüme kadar götürebilir.
Sektöre biraz istihdam açısından bakacak olursak eğer, hazır yemek sektörü bir çok meslek grubuna istihdam sağlamaktadır. Bu meslek grupları, Diyetisyen, Gıda Mühendisi, Beslenme Uzmanı, Aşçıbaşı, Aşçı, Servis elemanı olarak sıralayabiliriz. Ayrıca her yıl ortalama yüzde 10-15 civarında bir büyüme hızına sahip sektörde yapılan araştırmalara göre Türkiye’de günde 20 milyon insana doğrudan ya da dolaylı olarak hizmet vermektedir. Ülke ekonomisi ve istihdam açısından hizmet sektöründe istihdamda ikinci sırada olan hazır yemek sanayi dikkat çekmektedir.
Günümüzde artık pek çok firma kendi bünyesinde yemek yaptırmak yerine, sadece yemek üretmek amacı ile kurulan şirketlerden yemek satın alma yolunu seçmektedir. Bu amaçla ülkemizde de sayıları gittikçe artan yemek fabrikaları kurulmaya başlanmıştır. Bu yemek fabrikaları yemekhanesi olmayan bağımsız mutfak üniteleridir. Bu fabrikalardan yemek alan kurumlar kendi bünyelerindeki yemekhanelerde yemekleri üretmektedirler.